Otázky a odpovědi

Zde uvádím některé z otázek, které dostávám každý den. Rozhodla jsem se je proto uceleně zapsat, abych Vám usnadnila celý proces přechodu do "zeleného" světa. Po přečtení těchto otázek a odpovědí budete moci sebevědomě a beze strachu přejít na "druhý" břeh. A v tomto případě "druhý" břeh znamená břeh radosti, krásy, zdraví a života. Tak pojďme na to!!!

 


 

1. Kolik smoothie denně musím vypít, abych viděl výsledky? 

Toto je asi nejčastěji kladená otázka. V podstatě je to tak, že už jedno smoothie denně výrazně prospěje Vašemu zdraví. Zlepší se trávení, budete mít více energie, pleť bude čistější a zářivější. Pokud smoothies nahradíte jedno jídlo denně, zbavíte se i nadbytečných kilogramů. Avšak pokud zařadíte do jídelníčku více těchto nápojů, dva, klidně tři denně, výsledky se dostaví o to rychleji. Je však nutné začít pozvolna, aby se předešlo projevům detoxikace.

2. Jaká listová zelenina je nejlepší?

Každá listová zelenina působí na tělo blahodárně. Je však pravda, že některé druhy jsou výživnější než druhé. Dejte proto přednost špenátu před ledovým salátem či kapustě před rukolou. Právě ledový salát a rukola neobsahují příliš mnoho vitamínů a minerálů, proto je vhodné používat jiné druhy zelených listů, jako je již zmíněný špenát, kapusta, římský salát, polníček, mangold, pampeliškové listy a jiné.

3. Můžu zeleným smoothies nahradit hlavní jídlo?

Určitě! Pokud se snažíte zhubnout, nebo třeba pouze odlehčit Vašemu tělu, zelená smoothies jsou tou pravou volbou. Pokud do nich přidáte některou z superpotravin obsahující protein, nebo použijete proteinový prášek, zelené smoothie se stane kompletním jídlem.

4. Mohu používat mraženou listovou zeleninu?

Ano! Nejenže nemusíte neustále shánět čerstvou zeleninu a pouze sáhnete do mrazáku, ale také dodáte zelenému smoothie extra krémovou konzistenci.

5. Jaký mixér používáte?

Já osobně používám mixér Vitamix, se kterým jsem nadmíru spokojená. Pracovala jsem však i s Nutribulletem a tyčovými mixéry a všechny odvedly svou práci lépe než dobře. V případě slabších mixérů je pouze nutné dodržovat určité postupy mixování a Vaše smoothie bude jemné a krémové.

6. Mám špenát před použitím uvařit?

Rozhodně ne. Síla zelených smoothie spočívá hlavně v jejich čerstvosti a výživnosti. A protože vařením se nutrienty ničí, není vhodné žádnou z ingrediencí tepelně upravovat.

7. Jak dlouho vydrží smoothie v lednici?

Nejlepší je smoothie zkonzumovat ihned poté, co si ho připravíte. To však není možné vždy a v případě, že nemáte každodenně čas na jeho přípravu, můžete si připravit více smoothies do zásoby. V lednici je můžete skladovat dva až tři dny.

8. Jak postupovat při mixování?

Pokud nevlastníte vysoce výkonný mixér, prvním krokem je umixování listové zeleniny s vodou, mlékem, či jakýmkoliv jiným tekutým základem, který použijete. Teprve poté, co zeleninu rozmixujete dohladka, postupně přidávejte ovoce a další ingredience.

9. Jak velká je hrst špenátu?

Lidé se často ptají, kolik listové zeleniny mají do svých nápojů použít. Jednoduchá odpověď je, čím více, tím lépe. V receptech často naleznete pojem „hrst špenátu“, zde můžete názorně vidět, jak toto množství asi vypadá.

10. Mohu používat mražené ovoce?

Stejně jako předchozí odpověď týkající se mražené zeleniny, odpověď zní rozhodně ano. Smoothie bude hustší a krémovější.

11. Je smoothie vhodné pro sportovce?

Zelené smoothie je pro sportovce dokonalou potravou. Je to ideální svačina před závody či zápasy, obsahuje obrovské množství živin a podle potřeby lze doplnit proteiny, tuky, větším množstvím cukrů. Lze jej velice jednoduše přizpůsobit potřebám jakéhokoliv sportu. Výhodou zelených smoothies je jejich lehká stravitelnost a tudíž rychlý zdroj energie.

12. A co těhotné ženy?

Zelená smoothies jsou vhodná i pro těhotné ženy. Je v nich všechno, co miminko potřebuje a může tak dostávat dokonalou výživu. Důležité však je, aby těhotné ženy věnovaly velkou péči důkladnému omytí potravin. Pokud nebudete používat produkty z bio produkce, je tutné tomu věnovat opravdu čas a omýt všechny nečistoty a případné chemikálie, které se na čarstvých produktech mohou nacházet.

13.Jak velké je jedno smoothie?

Ingredience uváděné  receptech vytvori množství kolem jednoho litru. Záleží však samozřejmě na velikostech jednotlivych kousuků ovoce a zeleniny. Nejlepší na smoothies je, že v podstatě nemůžete šlápnout vedle. Pokud použijete víc banánu, bude smoothie ještě krémovější, pokud máte větší pomeranč, budete mít osvěžující nápoj. Vaše smoothie Vás nikdy nezačne nudit, protože Vás vždy maličko překvapí.

14. Musím se přesně řídit instrukcemi v receptu?

Zpočátku, když jste v oblasti zelených smoothie nováčci, je to vhodné. Ale později, až trošku proniknete do této "alchymie"(což vlastně ani žádná alchyie není), začnete vymýšlet Vaše osobní recepty, měnit množství engrediencí a obměňovat je. Fantazii se zde meze nekladou.

15. Kolik smoothie denně vypijete?

Já osobně vypiju minimálně 1,5-2 litry smoothie denně. Možná se to zdá jako vysoké číslo, ale sami časem přijdete na to, že opak je pravdou. Obvykle jedno smoothie snídám a druhé večečím nebo ho mám jako odpolední svačinu. Je to jednoduché, rychlé, chutné, zasytí to, a ještě dělám něco pro mé zdraví.

18. Co jíte během dne?

Jsem vegetariánka, takže maso byste u mně na talíři jen těžko hledali. Snažím se jíst co nejvíce přírodních potravin v jejich celistvém stavu. Můj obvyklý den vypadá tak, že většina mých jídel je v syrovém stavu a jedno jídlo denně si dopřávám tepelně upravované, ať už se jedná o pečené sladké brambory, tmavou rýži nebo vařenou zeleninu. Denně vypiju také minimálně jeden litr zelené šťáy, nejčastěji po ránu, abych hydratovala organismus. Tato šťáva má velké detexokační schopnosti a budu se o v ní zmiňovat na svém blogu.