Zelené šťávy

Nejsou to pouze zelená smoothies, o kterých se v poslední době mluví, na stejné vlně se společně s nimi vezou i čerstvé zelené šťávy. Vlastně by se dalo říci, že co je zelené, to je IN. Může se to zdát jako další módní výstřelek, ale není tomu tak. Laboratoře po celé Zemi potvrzují neobyčejné účinky zelených nápojů na lidský organismus a milióny lidí po celém světě tato tvrzení potvrzují. Můžeme s jistotou říct, že cesta k dokonalému zdraví vede přes konzumaci zelených šťáv a smoothies.


 Co to tedy zelené šťávy jsou? Jedná se o čerstvě lisované džusy vyráběné ze zelené listové zeleniny, okurek, celeru a dalších druhů zeleniny a ovoce. A už je to tu zase, listová zelenina, to je to, oč tu běží.

Zelené šťávy jsou skvělým prostředkem, jak dodat tělu během pár minut všechnu potřebnou výživu. Odšťavněním se z ovoce a zeleniny odstraní vláknina, šťáva je téměř okamžitě vstřebána a nutrienty jsou dopraveny k buňkám. Neprobíhá zde žádné trávení, tudíž nedochází k žádným ztrátám energie.

Možná si říkáte, že odšťavňování není nic nového pod Sluncem. To máte pravdu, ale do této doby se vyráběly šťávy především z ovoce a sladké kořenové zeleniny. Až v posledních letech se do juice barů začaly dostávat okurky, celer a nakonec i jedna z nejdůležitějších složek lidské potravy – listová zelenina.

Rozdíl mezi ovocnou šťávou a zeleninovou šťávou je dost velký. Ovocná šťáva obsahuje vitamíny a některé minerály, ale zároveň významně zvyšuje hladinu krevního cukru. To proto, že byla odstraněna vláknina a cukr je ve velkém množství během velmi krátké doby vstřebán. To může způsobit glykemický šok.

Na druhé straně zeleninové šťávy nemají na hladinu krevního cukru téměř žádný vliv a jsou vhodné i pro diabetiky. Skládají se přibližně z 70% zeleniny a 30% ovoce a obsahují obrovské množství minerálních látek.

Lidé se často soustředí hlavně na to, aby měli ve své stravě dostatek vitamínů. Je však méně známým faktem, že minerály jsou pro organismus ještě důležitější. Je velice nepravděpodobné, že by někdo trpěl nedostatkem vitamínů, ale nedostatek minerálů je naprosto běžným jevem.

Proto si musíme uvědomit: Ovoce je dobré, zelenina úžasná.

Proč je zelenina, a zejména ta listová tak skvělá? Je to proto, že je plná minerálních látek. Opravdu, je jimi přímo nabitá k prasknutí. Ve velmi málo kaloriích získáte excelentní výživu. Odtud vychází celý koncept zelených smoothies a šťáv. Jde o to dostat do jídelníčku více minerálů ze zelené listové zeleniny.

Co je tedy lepší? Odšťavňovat nebo mixovat? Odpověď zní obojí. Zelená smoothies dodávají ovoce a zeleninu v jejich celé podobě včetně vlákniny a jsou plnohodnotným jídlem. Na druhé straně šťávy vlákninu neobsahují, proto je nemůžeme považovat za jídlo, ale během pár minut dodají tělu okamžitou výživu a to vše bez nutnosti trávení. Proto znova opakuji: Dělejte obojí.

Mixujte a odšťavňujte každý den. Vaše tělo Vám to vrátí v podobě neobyčejného zdraví.

Neobyčejné zdraví vyžaduje určité oběti, a pokud je tato oběť 15 minut strávených odšťavňováním a mixováním, velmi ráda ji podstoupím.

A jak jste na tom Vy? Dáte přírodě šanci Vás uzdravit?


RECEPT NA ZELENOU ŠŤÁVU:

  • 2 okurky
  • Římský salát (celý)
  • Citrón
  • 2 zelená jablka

Moje každodenní ranní čerstvá šťáva


Přidejte komentář

Příspěvek zatím nikdo nekomentoval.