Přechod na raw vegan

Syrová strava, raw veganství, vitariánství. Relativně nový styl stravování, který si získává stále větší oblibu po celém světě.

Raw food potraviny a produkty se pomalu dostávají na regály obchodů, do restaurací a nově i na stále populárnější farmářské trhy. Pořádají se nejrůznější raw festivaly a vycházejí stovky knih. Co je na stravování syrovou stravou tak zvláštní?

Syrová strava je spíše životní styl, než druh krátkodobé diety. Jedná se o stravování, kde se více jak 75% potravin konzumuje v jejich přirozeném, syrovém stravu. Ovoce, zelenina, ořechy, semínka, to jsou čtyři skupiny potravin, které je dovolené jíst. Existuje nespočet receptů na raw dezerty, hlavní jídla, polévky atd. V podstatě vše, co normálně jíte, můžete připravit i v syrové podobě.

Lidé po celém světě jsou s každou novou generací více nemocní, a proto hledají nové způsoby, jak si uchovat mládí a zdraví. V záplavě modifikovaných potravin a jídel z rychlého občerstvení to není nic snadného. V současné době si nevětší oblibu získává právě syrová strava a je k tomu dobrý důvod.

Syrové neupravené potraviny jsou tím nejdokonalejším, co nám příroda nabízí. Šťavnaté ovoce, čerstvá zelenina, lahodné ořechy. Potraviny v přirozeném stavu obsahující všechny látky potřebné k životu. Také obsahují enzymy, které naše tělo potřebuje pro správnou funkci.

Jak přejít na syrovou stravu?

Je vhodné začít syrovou stravu začleňovat do svého jídelníčku postupně. Nahradit večeři velkým zeleninovým salátem, místo sušenek na svačinu vypít zelené smoothie, čokoládovou tyčinku nahradit chia pudingem. Tyto postupné změny povedou k trvalejším výsledkům, než kdybyste skočili do syrové stravy po hlavě. I to je samozřejmě možné, ale je to složitější.

Naše tělo je totiž po rocích na klasické stravě složené z rohlíků, sýrů a poctivých domácích jídel oslabené a trávicí enzymy a kyseliny nejsou tak silné, jak by měli být. Pokud máte slabší trávení, velké množství syrové stravy by Vám mohlo způsobit zažívací problémy, proto je lepší své tělo na tento přechod postupně připravit.

Syrová strava nabízí velké množství zdravotních výhod, které zahrnují mladiství vzhled, hladkou pokožku, silné vlasy, vymizení vyrážek, odstranění zácpy, hubnutí, odstranění bolestí a v mnohých případech dokonce odstranění chronických onemocnění, jako je artritida, cukrovka, vysoký krevní tlak a mnohých dalších.

Pokud jste vyděšení, že už byste si nikdy nedopřáli své oblíbené jídlo, zachovejte klid. Stravování syrovou stravou si můžete přizpůsobit přesně tak, jak Vám to bude vyhovovat. Chcete být striktní vitariáni a stravovat se syrovou stravou na 100%? S chutí se do toho pusťte. Pokud si však chcete občas dopřát něco vařeného, není to problém.

S občasným vařeným jídlem si naše tělo dokáže poradit, a pokud se Vaše strava skládá více jak z 50% syrových potravin, jste na dobré cestě za zdravím. Platí zde samozřejmě, že čím víc syrové stravy, tím líp. Důležité je se však do ničeho nenutit a dát tělu čas si zvyknout.

Moje rada proto zní, abyste postupně zařazovali více syrových potravin do svého jídelníčku a nahrazovali jimi nezdravé pokrmy. Po chvíli sami pocítíte, že se Vaše chutě na nezdravé potraviny zmenšily a vy toužíte po svěžích čerstvých potravinách.


Přidejte komentář

Příspěvek zatím nikdo nekomentoval.