Čerstvé ovocné a zeleninové šťávy

Čerstvě lisované ovocné a zeleninové šťávy se dostávají čím dál více do popředí zájmu. A není se čemu divit. Jsou skvělým fast food jídlem (nápojem), můžete si je vzít všude sebou a obsahují ohromné množství výživných látek. Jsou to takové vitamínové bomby ve sklenici a mnohdy dokáží zachraňovat životy, ale o tom později.


 Málokdo z nás by dokázal na posezení sníst kilo mrkve, jablek či červené řepy, ale všichni bychom byli schopni vypít sklenici lahodného nápoje. A to je přesně princip, na kterém čerstvé šťávy fungují. Obsahují všechny vitamíny, minerály a další nutrienty, které se nacházejí v celém ovocném plodu nebo v zelenině, ale jsou v mnohem koncentrovanější podobě.

 

 Málokdo z nás by dokázal na posezení sníst kilo mrkve, jablek či červené řepy, ale všichni bychom byli schopni vypít sklenici lahodného nápoje. A to je přesně princip, na kterém čerstvé šťávy fungují. Obsahují všechny vitamíny, minerály a další nutrienty, které se nacházejí v celém ovocném plodu nebo v zelenině, ale jsou v mnohem koncentrovanější podobě.

Čerstvé šťávy neobsahují žádnou vlákninu, proto jsou organismem téměř okamžitě vstřebány, řádově do několika minut. Výživné látky tudíž mohou být velice rychle dopraveny tam, kde jsou právě potřeba. Nezatěžují trávení, proto ani tělo neokrádají o důležitou energii, která může být použita k jiným účelům, například opravě a regeneraci tkání a buněk.

A jak je to tedy s vlákninou? Vláknina je složka potravy, která nemá žádnou výživovou hodnotu, působí v těle pouze jako metla, ovšem velice důležitá metla. Její funkcí je zpomalovat trávení, tudíž zůstáváme déle nasycení. Zvětšuje objem stolice, pomáhá odstraňovat toxické látky z těla a usnadňuje vyprazdňování. Doporučená denní dávka vlákniny je 30g, ale více než 80% obyvatelstva jí nekonzumuje ani zdaleka dostatečné množství.

Dodat tělu dostatečné množství vlákniny je velice snadné. Nachází se v obilných zrnech, celozrnném pečivu, ovoci a zelenině. Na druhé straně v živočišných výrobcích, ať už se jedná o maso či mléčné výrobky, jí nenajdete ani gram. Jednoduchou cestou, jak přijímat doporučené množství vlákniny, je zařadit do jídelníčku zelená smoothies, které jsou vlákninou přímo nabitá. Jen pro příklad: Smoothie vytvořené z banánu, jablka, hrušky, špenátu a lžíce chia semínek obsahuje 20 gramů vlákniny a to s pouhými 300 kaloriemi.

Nejlepší proto je zařadit do jídelníčku jak čerstvé šťávy, tak zelená smoothies. Zelená smoothies dodají vitamíny a minerály z celých potravin a zároveň na dlouhou dobu zasytí. Čerstvé šťávy dodají okamžitou energii a obrovské množství výživných látek bez nutnosti trávení.

Čerstvé šťávy jsou velice vhodným doplňkem stravy pro nemocné lidi. Mnohdy jsou pacienti tak nemocní, že nemohou přijímat žádnou pevnou potravu. Šťávy jsou proto jediným řešením, jak dodat tělu vitální látky a enzymy k uzdravení.

Max Gerson byl americkým doktorem, který vytvořil celou léčebnou terapii založenou pouze na čerstvě lisovaných šťávách. Pacienti po několik dní až týdnů konzumovali pouze čerstvé šťávy. K tomuto doktorovi docházeli lidé v posledních stádiích rakoviny, lidé s artritidou, neurologickými problémy a mnozí další. A výsledek? Ohromné množství zázračně uzdravených lidí. Po celém světě existují instituty provádějící tuto metodu a je nutno říci, že velice účinně.

A jaký je tedy závěr? Jak řekl Max Gerson : Žij v souladu s přírodou a její nekonečná síla tě ochrání.


Přidejte komentář

Příspěvek zatím nikdo nekomentoval.